דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש אמונה ! האם היא אמונה מגבילה ? 

מאת    [ 24/02/2008 ]

מילים במאמר: 796   [ נצפה 4727 פעמים ]

על אמונות מקדמות ועל אמונות מגבילות

למה לא מצליח לך ?
הדרך הקלה להצלחה מתחילה כאן
אמונות מקדמות ואמונות מגבילות
מאת: קרן כהן

לי לא קל להיכשל !
ישנם הרבה אנשים שלא קל להם להיכשל.
ישנם הרבה מאוד אנשים שלא רק שלא קל להם להיכשל אלא שהפחד מכישלון משתק אותם טוטאלית.
ישנם הרבה מאוד אנשים שלא משנה העובדה שלא קל להם להיכשל הם תמיד ינסו שוב ושוב עד שיצליחו.
לאיזה קבוצה אתה שייך?

שאלת פעם את עצמך מדוע הילד שלך יכול להיות בוקר אחד אסטרונאוט, בבוקר שלמחרת כבאי ובבוקר שלמחרת עובד באוטו זבל - איך זה שהוא מסוגל לבחור כל יום להיות משהו אחר -
הוא פשוט מאמין שהוא יכול! הוא פשוט יודע שהוא יכול להיות כל מה שהוא רוצה! הוא לא מוגבל על ידי שום מחשבה, ניסיון או אמונה מוקדמת.

מהי אמונה?

חיפוש ב- ויקיפדיה למילה 'אמונה' מעלה ש"אמונה היא קביעת עמדה לגבי המציאות באופן סובייקטיבי, ולא אך ורק על סמך עובדות אובייקטיביות. פירושן של עובדות אובייקטיביות הוא שהן מבוססות על חוויה ישירה של המציאות - דרך החושים והשפה או דרך תחושות (כאב, עצבות, אהבה וכו')."

לדוגמה: 'הסוודר שלי שחור' - הצבע השחור נקלט על ידי המערכת החושית (חוש הראיה), הקלט מועבר למוח, עובר עיבוד, ומושווה למידע החושי והלשוני הקודם שיש לי במוח ביחס לצבעים עד לקבלת הקביעה שהצבע הוא שחור. הקביעה הזו נחשבת לאובייקטיבית וניתנת להוכחה בצורה אמפירית, כלומר, ניסויית.

לעומת העובדות האובייקטיביות, נכתב כי "אמונה סובייקטיבית מערבת היסקים שאינם נגזרים ישירות מההתנסות, אלא מהשלכה של עולמנו הפנימי (הגיון, רגש, אינטואיציה וכו') על המציאות".

ישנן אמונות שניתן להוכיח בצורה אמפירית בעוד שינן אמונות שבלתי אפשרי להוכיח בצורה אמפירית.

לדוגמה: 'עסק מהבית מאפשר שחרור, חיים נינוחים וזמן איכות עם הילדים' היא אמונה סובייקטיבית שאינה ניתנה להוכחה בעיקר מאחר וכל אדם יכול לתפוס את ההתנהלות של עסק מהבית בצורה אחרת וישליך עליה בצורה שונה את עמדתו או דעתו.

לעומת זאת: 'אנטי אוקסידנטים מעכבים את סימני ההזדקנות ומסייעים לעור להתחדש ולשמור על חיוניותו' - זוהי אמונה שניתן לבחון בצורה ניסויית ולהוכיח את נכונותה בעזרת חזרה על ניסוי ובחינת התוצאות.

מה הקשר בין האמונות שלנו לבין המחשבות שלנו?

החשיבה שלנו, בראש ובראשונה, מוזנת מהאמונות שלנו. את האמונות שלנו רכשנו במסע החיים - משלב ינקותנו במחיצת ההורים, האחים והאחיות דרך המעגלים החברתיים השונים כולל אירועים רבי משמעות שעיצבו את חיינו.
האם כל אירוע משפיע על כל אדם בצורה דומה?
לא! ממש לא! שני אחים יכולים לגדול באותו הבית, לאותם ההורים, באותם התנאים הסוציו-אקונומיים ובכל זאת אחד יאמין שאין גבול להצלחה המקצועית ששמורה בעבורו ואילו האחר יחזיק באמונה שכמה שהוא יתאמץ הוא לא יגיע לעולם לגעת בהצלחה. למה? מאחר שכל אחד מהאחים מחזיק באישיות אחרת, מורכב מחומרים אחרים, ומשליך על אותם האירועים ייחוסים שונים.
האמונות שלנו מזינות את המחשבות ואת כל מהלך החשיבה שלנו. מה אנחנו יכולים או לא יכולים, מסוגלים או לא מסוגלים, ראויים או לא ראויים - הכול ניזון מהאמונות הפנימיות שאנחנו מחזיקים ביחס לנושא מסוים.

מה הקשר בין האמונות שלנו לבין ההתנהגות שלנו?

האמונות שלנו מונחות בבסיס ההתנהגות שלנו, הן אלו שמנהלות את ההתנהגות שלנו ואם אקצין קצת אעיז ואומר: הן אלה שמנהלות אותנו ולרוב, באופן לא מודע.
אוקי. בוא נבדוק את זה. כן, עכשיו. ממש עכשיו. תבדוק עם עצמך,
מה הסיכויים שתפעל בניגוד למה שאתה מאמין בו?
מה הסיכויים שתעשה את מה שאתה חושב שהוא לא נכון לעשות?
מה האפשרות שתבחר לעשות משהו שהוא נוגד בתכלית שלו את האמונה הבסיסית שלך?

אפשר לומר שהאמונות שלנו הן מערכת המחשוב שמפעילה את הרמזור להתנהגות שלנו: כאשר הן מאירות באור אדום, אנחנו מזהים סכנה, איום על המוכר והידוע וכתוצאה מכך מייצרים פחד או חרדה מפני הלא ידוע, מפני הלא בטוח. סופו של המהלך הוא שיתוק. הימנעות מפעולה. אי עשייה.
לעומת זאת, כאשר מופיע טריגר שמאיר את הרמזור באור ירוק כלומר, אנחנו מכירים את זה, אנחנו יודעים מניסיוננו הקודם שאנחנו יכולים לעשות את זה, העשייה היא ללא מאמץ, אין סיכון יש הרבה סיכוי - או אז בקלילות נלחץ על הדוושה של הגז ונתחיל לנוע לעשייה.

אפשר לחלק בצורה גסה את האמונות לנו לשני סוגים:
אמונות מקדמות - כאלה שמדליקות את האור הירוק ברמזור הפרטי שלנו - אלו הן האמונות שבזכותן אנחנו מתקדמים, עושים, פועלים ולעיתים אפילו מתרגשים עם העשייה.
האמונות מגבילות - אלה שמדליקות את האור האדום ברמזור הפרטי שלנו - אלו הן האמונות שבזכותן אנחנו עומדים במקום, מפחדים לקבל החלטה, משותקים מאימה, מעדיפים לצאת מהמשחק ולו בלבד שלא יפריעו לנו באזור המוכר והבטוח - באזור הנוחות שלנו.

אמונות מגבילות קשה מאוד לשנות רק בעזרת ההחלטה לשנות אבל אפשר להחליש את עוצמתן ואת השפעתן בעזרת מערכת אמונות חזקות ומקדמות. כדי להצליח במקום בו אנחנו נוטים להיכשל עלינו להחליש את מערכת האמונות המגבילות ולחזק את מערכת האמונות המחזקות כך שהן יאפילו על החלשות ועוצמתן תהדהד בחיי היום יום שלנו.

אסיים בציטוט של אנתוני רובינס מספרו 'להעיר את הענק שבפנים':

" אם תפתחו את תחושת הביטחון המוחלטת אשר מספקות אמונות חזקות,
תוכלו לגרום לעצמכם להשיג כמעט כל דבר,
כולל אותם דברים שאנשים אחרים משוכנעים שהם בלתי אפשריים"


בואו להעיר את הענק שבתוככם.
מאמנת אישית ויזמת מקוונת עם תשוקה בלתי נלאית לידע ולמימוש הפוטנציאלים המגולמים בכל מי ומה שנקרה בדרכי. מלווה תהליכי אימון אישי ליצירת מציאות מספקת, מוגשמת ומאושרת על פי תורת קוד הקיום.

קראו עוד סיפורים מחדר: אימון לחיים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב